צילום במצלמת מירורלס

mirrorless 

צילום במצלמת מירורלס

 

זה כבר מספר שנים משתמשים במצלמות מירורלס הם נמצאות  בשוק הצילום  כבר כעשור ומשתפרות עם השנים ביכולות הטכנולוגיות שלהם. מצלמות אלו משווקות לצלמים החובבים והמקצועים ונותנות מענה לקשת רחבה של אפשריות צילום לצלמים המקצועים וחובבנים כאחד.במה שונה מצלמת מירורלרס ממצלמת DSLR  . במצלמת  DSLR  קיימת מראה ופריזמה  אשר מתפקידם לשקף את התמונה המצולמת דרך עינית הצפייה לפני ביצוע הצילום.
במצלמה ללא מראה(המירורלס) המכלול של הפריזמה והמראה לא קיים  והמצלמה משקפת את המראה  מבחוץ דרך מצלמת  דיגיטאלית  למסך גדול של המצלמה או במקביל לעינית של המצלמה.מצלמות אלה מעודפות על צלמים מתחילים ומתקדמים  שבשלבים מסוימים  מחליטים לעבור  ממצלמת DSLR  כבדה למצלמה קלה אשר תיתן תוצאות טובות ללא פשרה על האיכות .
לפי תמונה מספר אחד ניתן ליראות מצלמת DSLR אשר מצוידת  במראה (11) ופריזמה (2) כחלק ממנגנון המצלמה . כאשר במצלמת המירורלס מנגנון זה אנו קיים או במקביל מחליף אותו מכילול דיגיטלי אשר מורכב  ממצלמת דיגיטאלית זעירה.
 
 
 
תמונה 1 -מצלמת DSLR מצויידת במראה ופריזמה כחלק ממנגנון המצלמה .
תמונה 2- מצלמת מירורלס
תמונה3 - מצלמת מירורלס חזית.
היתרות שמאפשרות מצלמות אלה הם:
חיישן גדול : מצלמות מגיעות עם חיישנים בנונים וגדולים(FULL FRAME) אשר מספקים איכות תמונה  ברמה גבוה אם אפשרות לכמות פיקסלים גבוה.
פיקוס :  מנגנון פיקוס משופרת  אשר מאפשרת פיקוס אוטומטי מהיר.
משקל: מצלמה קלה במיוחד יחסית למצלמת DSLR  בעקבות  מחסור במנגנון המראה ומנסרה .
עיצוב : מצלמות מגיעות בעיצוב מיוחד ומעניין יותר, לא כבר צבעים שחורים כמו המצלמות המסורתיות אלה גם עיצובי רטרו .
עדשות : מבחר עדשות קלות לביצוע משימת הצילום .
מהירות תריס: מצלמות מירורלס  מצלמות במהירות תריס גבוה היתרון מכוון שמנגנון התריס הוא דיגיטאלי יחסית למצלמת DSLR שמנגנון התריס הוא מכאני מה שמאפשר מהרות גבוה של תריס המצלמה ,בנוסף יתרון זה בא  לידי ביטוי במהירות סנכרון אל מול פלש.
רציפות מהירות התריס : במצלמת מירורלס אפשרות רציפות תריס היא גבוה יותר מאשר הDSLR  הסיבה אין מנגנון מכאני של תריס אל אלקטרוני דבר אשר מאפשר לבצע רצף ארוך עד 12 קליקים בשנייה כדוגמת מצלמתה הFUJIFILM לעומת מצלמת D5500 שעושה 6 קליקים בשנייה
חסרונות של מצלמות המירורלס:
עדשות: העדשות הם ייעודיות ויקרות ,קשה למצוא חליפיות תאומת .
סרבול: תפעול מצלמות אלה לפעמים מסורבל היצרנים  לפעמים בוחרים שיטות תפעול שונות במצלמה כגון: שליטה על הצמצם מתבצע מהעדשה עצמה ולא מהמצלמה, 
עינית : הסתכלות בעינית של המצלמה מאפשר ליראות את אובייקט דרך מצלמת אשר משדרת לעינית , המגבלה היא הדינמיק ר'אנג של מצלמת  הוידיאו  יחסית לעין האנושית אשר מסוגלת ליראות שינויים ברזולוציה גבוה יותר כאשר ההסתכלות דרך עינית רגילה של מצלמה .
עינית מובנית : לפעמים המצלמות מגיעות ללא עינית מובנית מאפיין שמונע אופציה נוספת לצפיה בתמונה בתמונה המצולמת .
פלש : ישנם מצלמות מאפשרות פופ פלש ללא אפשרות לחיבור פלש חיצוני .
צריכת אנרגיה : כמות האנרגיה הנצרכת גבוה יותר מכוון שכול המצלמה היא דגטלית המסכים ועינית המצלמה צורכים אנרגיה  בלהבדיל  ממצלמה עם עינית אופטית במצלמה DSLR שלא צורכת אנרגיה חשמלית.
מצלמות מירורלס  הם מצלמות שמאפשרות צילום מקצועי טוב  כפי שניתן ליראות בתמונות שצולמו במצלמה .

 

תמונה 4- מצלמת מירורלס בתנאי תאורה נמוכים.
תמונה 5- מצלמת מירורלס בתנאי תאורה אופטימלים.
התמונות  פרסמו באדיבות ורד בוקרשטיין  צלמת אשר מצלמת במצלמות מירורלס של פוג'קום במסגרת טיול  בחו"ל .
לסיכום ניתן לומר כי מצלמת המירורלס  עושות עבודה טוב עבור צלמים ונתנות תוצאות טובת גם עם החסרנות והיתרנות שבהם ,הם משתכללת מדור לדור והם נותנות תוצאות טובות של תמונה ב בגרסאות החדשות שיוצאות לשוק הצילום .
כול הזכיות שמורות לאלרועי יעקב PHOTO10  ©

השארת תגובה