סלוניקי יוון

טיול צילום סלוניקי יוון

נחיתה בנמל תעופה של סלוניק בשעות הבוקר  עם ציודי הצילום ומזוודה לשהות של מספר ימים  יחד  עם מפה גוגל והרבה תוכניות  לביקור באתרים ,ומקמות מהממין לצילום  עיר המדהימה סלוניקי .
תחנה ראשונה לאחר איסוף המזוודות חברת השכרת רכבים, מחוץ לסלונקי חייבים להייות ממנוע על מנת להגיעה לכול המקומות נידחים ומוסתרים הבכדי לקבל תמונות יחודיות ומיוחדות וכן גמישו בתכנון הטיול מבחינתי  .
הגע למלון בסלוניקי במרכז העיר קצת הלהתרענן לשים את המזודות ולצאת לצלום את העיר המדהימה. ביום הראשון סיור רגלי דרך איזור הבילויים בשם   לדדיקה( (Ladadik) או משם סיור קל טיילת של סלונקי באו יום קצת מוזר שאין מעקה מפריד בין המים לטיילות אך הנוף מדהים , כיכר אריסטוטלוס מלאה בחניות ומסעדות הכול רגוע  ושקט אך בלילה המצב שונה החיי העיר קמה להתעוררות מחדשת כול הבליינים והתיירים יוצרים להרגייש את אווירת הלילה המחשמלת של סלוניק המהממת .

צילום 1 – חי לילה וים בסלוניק יון .

כמן כן  הטיול הרגלי עושה אותנו רעב ואנחנו הולכים לאכול פיצה טריה  ומשובחת Poselli Pizza שמענו שהפיצה שם   משגעת לכן בחרנו ללכת רגלית לכתובת של המסעדה ברחוב ‪Vilara 2‬סלוניקי 546 25, ‎מצאנו את מקום לאחר שאלות וגוגל מפה אך היה שווה כול רגע,  פיצה טרייה חמה מהמהממת מהטבון שווה כול ביס שירות מהממם  .בגלל המתנה הארוכה קיבלו גם פיצוי של לחם פיצה וסלט עד להגעת המנה העיקרת  .

צילום 2- פיצרית Poselli pizza סלוניקי

הגעה אל המגדל הלבן  בלילה נותן ראיה צילומת אחרת לעולם של  הלילה החשיפות הארכות  מעבירות את תחושת הלילה והפעילות הלילית של חיי הלילה של סלוניקי . עבודה עם חשיפות ארוכות עם המצלמה מקבלים תמונות יחודיות אורבניות של לילה סלוניקי  .

צילום 3-חשיפה ארוכה רחובות סלוניק המגדל הלבן
למחרת הרכב תודלק מיכל מלא דלק  ונסענו דרומה אל המנזרים למקום ונסענו דרומה  לכוון מטאורה  מקומם של מנזרים אשר הוקמו במאה 11 מנזרים אשר נבנו ע"י נזרים על קצות ההרים,על מנת להתבודד מהצולזציה . מנזרים אלו הם אטקציה טובה לצילום  גם מבחוץ וגם מבפנים,  אבל לכול המשקעים יש צורך להעלות רגלית בין 140 מדרגות ל200  למעט מנזר אחד שאליו נגשים רגלית מנזר אגיוס סטפנוס הוא המנזר שהגישה אליו קלה  נוסף יש מרחק הליכה לא קטן עד המדרגות בשאר המנזרים כולל תשלום  לכניסה לאתר 3יורו.

צילום 4- המנזרים  התלוים  מטאורה

לאחר סיור מתיש  למנזרים  נסענו לנוח  במלון "דלאס " המהמם למרגלות ההמטאורה מלון מציון נקי ומסודר  שירות אדיב חדים קטנים אבל יפים  משקפים לנוף ההרים (צריך לבקש). מקום טוב לצלם חשיפות ארוכות בלילה  בהמשך הדרך שוכנת עריה בשם  קלבאק  Kalabaka שם אפשר לבלות  חיי לילה בעירה מסעדות טובות וגם טורנה אותנטית עם פולקלור יוני ולצלם אנשים וצילום אורבני רחוב ואנשים .

צילום 5- עיירה ליד  מנזרי מטואורה בשם קלבאק -Kalabaka

אחרי מנוחה  ללילה במלון יצאנו בבוקר  למחרת שוב למטורה הפעם לצילום בוקר כאשר אנחנו רעננים  הכניסה למנזרים מותנת בימים ושעות ולכן המנזרים פתוחים לסירוגן את זה צריך לברר  במלון בו אתם שוכנים . חזקנו חזרה לסלוניק לעוד  למנוחה ולעוד  יום מהנה מסעדות ובילוי בעיר  למחרת תיכנון נסיעה פוזאר המקום ממוקם בדרום מערב לסלוניקי, איזור אשר שופע  במנפלי מים וברכת מנרלים אשר מאפשרת מרגוע מקום  ששבו  צילום בחשיפה ארוכה עם פילטרND הוא חובה בגלל מפלי המים  והזרמים שחוצים את הסלעים מאפשרים תמונות טבע יפות .
מי פוזאר  נסענו למפלים  שממקומים כ 10 ק"מ אודסה מקום שופע במפלי  מים גדולים וגם מסלולה הליכה  למטיילים לאורך מפלי המים מראה מהנה של עוצמת הטבע  יחד עם נקודות צילום וצפיה לאורך המסלול .

צילום 6- מפלי פוזארו אודסה.