כיצד למזער רעשים דיגיטלי בתמונות שלכם

כיצד למזער את הרעש הדיגיטלי בתמונות שלכם אופן כללי, פיקסלים גדולים יותר פירושו ביצועים טובים יותר בתאורה נמוכה . זו הסיבה שהמצלמות גדולות חיישן הן גדולים מפקים תמונות טובות אך לא הכרח. 10 מגה פיקסל נקודה יראה יותר רעש Advanced Photo System type) APS-C DSLR )לא פול פריים כשני שליש מפול פריים(23.5*15.6 בניקון )

עבודה כיצד למזער את הרעש דיגיטלי בתמונות שלכם

חיישן גדול

כיצד למזער את הרעש דיגיטלי בתמונות שלכם, באופן כללי, פיקסלים גדולים יותר פירושו ביצועים טובים יותר בתאורה נמוכה . זו הסיבה שהמצלמות גדולות חיישן הן גדולים מפקים תמונות טובות אך לא הכרח. 10 מגה פיקסל נקודה יראה יותר רעש ADVANCED PHOTO SYSTEM TYPE) APS-C DSLR )לא פול פריים  כשני שליש מפול פריים(23.5*15.6 בניקון ) ,מאשר10 מגה פיקסל  פול פריים  DIGITAL SINGLE-LENS REFLEX CAMERAS)DSLR) . שהחיישן גדול יותר , פיקסלים שלו גדולים יותר   היכולת שלכם טובות יותר לתמונות בתאורה נמוכה . זו הסיבה שיש לי DSLRS פול פריים (גודל חיישן 24*36 מ"מ) יש  כל כך הרבה מגה פיקסל כמו עמיתי APS-C שלהם. 40 או 50 מגה פיקסל פול פריים  ומקבלים תוצאה שונה במושגים של רעש. חיישן גדול יותר במונחים של ביצועי יחס אות לרעש דיגיטליים בדרך כלל ייתן תוצאות טובות אבל כפי שהוזכר זה ביחס לאיכות החיישן.

 

הגדרות ISO נמוכות

זו היא הדרך הקלה ביותר כדי למזער את הרעש דיגיטלי. הגדרת ISO גבוה במצלמה,כמות הרעש יהיה יותר ברורה בתמונה שלכם. שמירה ISO  נמוכה שלך הופכת להיות בעייתית  כאשר  מגיע  לתנאי תאורה נמוכה . כדי להימנע , יש לשמור על הצמצם שלך פתוח לרווחה ולהשתמש במהירות תריס איטית יותר. השימוש בחצובה היא עדיפה  שכן  תוכל להשתמש במהירות תריס נמוכה בהרבה ממה שאתה יכול להחזיק  ביד המצלמה שלכם ולמנוע רעידות .
איקון של ISO
ISO מגביר אותו אור הנקלט בחיישן .

עדשה צמצם קבוע

"עדשה צמצם קבוע " לא משפיעה ישירות על כמות הרעש בתמונה שלכם, אבל זה יעזור לך על ידי כך שמאפשר לך ללכוד יותר אור בסצנה ולהימנע מהגדלת ISO שלכם. עדשה צמצם קבוע היא אחד שיש לו צמצם מקסימאלי גדול. עדשות פריים הן הטובים ביותר למצבים אלה הם עדשת  צמצם קבוע F/2.8 ל F/1.2 כך שכמות האור הנכנסת היא גבוה ונידרש פחות להתעסק עם רגישות הISO 
צמצם של מצלמה .
צמצם עם מפתח קבוע גדול.

 

.

הפחתת רעש  ע"י תוכנה

ישנן מספר תוכנות, שהם מוקדשות כול כולם  להפחתת כמות הרעש דיגיטלי בתמונות. חלק הבעייתי על הסרת רעש הוא שמירת התמונה חדה. רוב תוכניות הפחתת רעש , כוללים אחד שנבנה למצלמה שלך ע"י היצרן ,מטרתם  תהיה לטשטש קצת את התמונה להחליק את הרעש. למרות שהרעש יהיה פחות נראית לעין, התמונה שלכם תהיה גם רכה יותר. זה איזון שזה פחות או יותר בלתי נמנע.. עם זאת  בהשקעה בתוכנת הפחתת רעש טובה יהיה להבטיח איכות טובה יותר בתהליך זה.

לחשוף לימין

לחשוף לימין פשוט אומר שאתה חושף את התמונה שלכם קצת יותר ממה שאתם עושים בדרך כלל , כך שנקודתי השיא ביסטוגרמה שלך נדחפות לצד הימני  של הגרף הנכון (לא בצורה מופרזת) . הסיבה לעשות זאת היא להפחית את כמות הצללים כהים אתם מצלמים , מכוון שבאזורים האלה נראים הרעשים. לאחר הצילום , ואז אתם יכול למשוך אותך למטה לכוון הצד השמאלי של הסטוגרמה ע"י תכונת עריכה  , כך שהם כהים יותר ולהסתיר חלק מהרעש הלא רצוי.
ביג בן לונדון
ביג בן לונדון
ניתן לומר לסיכום שיש מספר דרכים למנוע רעשים בתמונה שאנחנו מצלמים והםשימוש  ב ISO הנמוך או פתיחת  צמצם גדול שמאפשר כניסה של יותר אור מבלי להשתמש בISO גבוה ניתן לעבוד  עם ציוד מקצועי יותר שמאפשר עבודה בתנאים תאורה קשים שמאפשרים למזער את הרעשים מה שמביא לתוצאה של תמונות ברורות וחדות .
כול הזכיות שמורות לאלרועי יעקב PHOTO10  ©

השארת תגובה