צילום סטודיו

בצילום סטודיו ,הבנת התנהגות האור היא חשובה מאוד לצלם, תנועת האור והמפגש שלו עם האובייקט המצולם יתנו את האפקט המבוקש לצלם, מיקום התאורה וסוג התאורה העמדת האובייקט במקום הרצויה עם האביזרים המתאים לתאורה יתן את התוצאה הרצויה לקבלת הפורטרט המושלם.

צילום סטודיו

צילום סטודיו נדרשת הבנה של התנהגות האור,התנהגות האור בסטודיו ניתנת לשליטה ע"י זווית צילום ,אביזרי צילום (אמצעים לריכוך תאורה מיקוד תאורה צביעת התאורה) , אמצעים אילו מאפשרים לצלם לתת את נקודת המבט שלו לתמונה ע"י תמרון באמצעים אילו גם שימוש באמצעים אבזרים נלווים יעביר את המסר דרך אמצעי המבע של הצלם . לדוגמא: תאורה ניגודית תעביר מסר של קיצניות ,מסר דרמטי לצופה שבתמונה . תאורה רכה תעביר מסר "מלטף" עדינות, רוגע ,שלווה .
 צילום מספר 1 תמונת צילום סטודיו .
צילום מספר 1 תמונת צילום סטודיו .
זוית צילום :היכולת להשתמש בזויות צילום מאפשרת לצלם להעביר מסר לצופה לדוגמא :שימוש בזיוית במצלמות מזווית גבוהה תקטין את המצולם ותעביר מסר של הקטנת המצולם ואילו זווית אשר יצלמו ממטה תגדיל את ערכו של המצולם .לדומא: צילום למטרה של פרסום על מסר מאיים זווית צילום תהיה מלמעלה ותקטין את המצולם , יחד עם זאת צילום ממעלה יכול להעביר מסר של מיניות ,וכניעה .או איום  והקטנה תלוי במסר המועבר לצופה. צילום בזוית תחתונה התמונה תעביר מסר של גדולה וחסון עליונות למצולם . זווית צילום צדדית או צילום חזית יעביר צילום ייחודי משלו .צילום חזיתית יעביר מסר של יושר,כנות, אמינות אילו צילום צדדי יעביר אותו מסר אך פחות מאיים מכוון שרק חלק יחסי של הגוף של המצולם מופנה למצלמה . צילום תקריב קלוז אפ או אקסטרים  קלוז  של המצולם יעביר פרטים באופן מובלט של המצולם המטרה להבליט הבעה פנים ,יופי, רגש .
 צילום מספר 2 זוית צילום עליונה מקטינה את המצולם.
צילום מספר 2 זוית צילום עליונה מקטינה את המצולם.
רקע לצילום סטודיו:רקע סטודיו משמש מסר לתמונה שימוש בצבעי רקע מביע את המשמעות שלה התכוון הצלם ,רקע שחור או לבן יעבור מסר שונה אחד מהשני .רקע שחור יכול להעביר מסר רשמי או משמש כצבע מנוגד ללבוש המצולם רקע לבן יכול לשמש כניגוד ללבוש המצולם יחד עם זאת ניתן להאיר את הרקע  בצבעים עם ג'לים (פלסטיק שקוף צבעוני המודבק על פלש לקבלת צבע עם ההבזק )צבעונים ולתת משמעות שונה  לתמונה . שימוש ברקעים צבעוניים מאפשר תמונות צבעוניות למצולם המעבירה את המסר בהתאמה נכונה לתמונה  ,לדוגמא : צילום אופנה ,או צילום חווית מסיבה יצלמו ברקע צבעוני .מומלץ לצלם את המצולם רחוק מהרקע  על מנת לקבל את הרקע קצת מטושטש כך ניתן לקבל את המצולם חד ביחסית  לרקע.
צילום מספר 3 רקע של סטודיו.
צילום מספר 3 רקע של סטודיו.
תאורה : בצילום סטודיו לתאורה יש משמעות ישנם כמה סוגי תאורה והם שונים אחד מהשני במיקומם שלהם מול המצולם .
תאורה חזיתית :תאורה אשר מוארת בחזית של המצולם תאורה זו מבזיקה חזתית למצולם ,ואו בזוית 45 מעלות  חזתית למצולם בחזית באותה הזוית מלמעלה .
תוארה צדדית : תאורה אשר מוארת בצידי המצולם. מטרה לתת קוי מתאר של המצולם בד"כ כלל תאורה זו מוצבת בזוית של 45 מעלות למצולם  משני צידי המצולם כאשר ההפרש בעוצמת האור בין אחד לשני  שהוא f סטופ אחד על מנת לתת מרקם תמונה.
תאורה אחורית : תאורה אשר מוארת מאחרי המצולם מטרתה להעיר את המצולם מאחור להבליט את הטקסטורה של המצולם לדוגמא : שיער המצולם . או להאיר את הרקע המצולם ולתת מירקם מעניין לתמונה כמו הילה מסביב למצולם .או תאורה אשר מלווית האור צבעוני.
מד אור : מד אור הוא כלי חשוב בצילום סטודיו מד אור קובע ע"י הבזקה עליו את הפרמטרים אשר יש להציב במצלמה כגון : גודל צמצם מהירות תריס על מנת לקבל תמונה מאוזנת ונכונה.

 

צילום 3 מד אור.
צילום 4 מד אור.
צילום 5 שימוש במד אור.
צילום 5 שימוש במד אור .
אביזרים לפיזור אור : ישנם מספר אביזרים לפיזור אור המטרה של אביזרים אלה לתת משמעות לתמונה וגם תאורה על המצולם.  מטריות סטודיו מאפשרות פיזור אור רך על המצולם ,ככול שהמטריה גדולה יותר כך תגדל רכות האור ,קופסאות צילום soft box   מאפשרות  פיזור אור מוגדר על המצולם על פי גודלה קופסת הצילום  ישנם מלבניות מרובעות ,עגולות ,מתומנות כול אחד מה דלים נותן אפקט אחר  המרובעות ומלבניות ותפסו שטח פנים מוגדר שיתאים לאופי צילום האובייקט  ואלו המתומנות  יוצרות תופעה של מקור אור עגול זהה למקור השמש  .גריד(כוורות צילום ) מאפשר צילום מרוכז של התאורה על המצולם המטרה לצלם איזור ספציפי עם קרני אור ממוקדות על האובייקט. כמו כן קיימים גם רפלקטורים גדולים אשר מחזרים את קרני האור לכוון המצולם כאשר מבזקים עליהם כאור משני או מעבירים דרכם אור כאשר טבעת הרפלקטור מכוסה בבד לבן לפיזור קרני האור .
צילום 6 אביזרים לפיזור אור לסטודיו.
צילום 6 אביזרים לפיזור אור לסטודיו.
מיקום המצולם : מיקום  המצולם הוא חשוב ביותר, ישנם ממקמים באמצע הפריים ישנם ממקמים בצד כך שקו השליש חוצה את העין המצב זה הפורטרט יוצא מעניין עבור העין בגלל חוק השלישים . נידרש כאשר מצלמים מספר אנשים או בודד לסמן את המיקום של המצולם על הרצפה ,כך שלא נצטרך לבצע כוונים מחדש של ציוד המבזקים והמצלמה וכול תמונה תצא זהה לקודמה.
המסך "המשקר": כאשר מצלמים צילומי פורטרט אם זה בסטודיו או בצילומי חוץ התוצאה מוצגת על  גבי מסך המצלמה ,החיסרון הגדול של מסך זה הוא גודל המסך ,לא ניתן ליראות במסך  את התמונה ברורה כלומר: אם התמונה מטושטשת לא ניתן ליראות זאת על המסך או בעיית  תאורה הפתרון לבעיה זו ע"י כמה אפשריות: אחד הגדלת המסך ע"י לחיצה על כפתור + של המצלמה או בכך ליראות אם התמונה מטושטשת  ואפשרות השנייה להתחבר למסך של  מחשב  דרך המצלמה ודרכו ליראות את התמונות המצולמות בצורה יותר ברורה בזמן הצילום פעולה זו מאפשרת בדיקת התמונה בזמן אמת אם נידרש צילומה מחדש במסגרת צילום בסטודיו.
צילום מספר 7 מסך LCD של מצלמה דגטלית קטן לקביעת איכות התמונה .
צילום מספר 7 מסך LCD של מצלמה דגטלית קטן לקביעת איכות התמונה .
עריכה תמונה  : לאחר צילום התמונה נדשת התמונה לעבור עריכה וזאת על מנת להתאים אותה  לדרישות המצולם או להשלים את מה שחסר אם זה נגדיות ,בהירות, צבע חדות ועוד. עריכת התמונה מתבצעת  בכמה רמות וזו על פי יעודה של התמונה המצולמת.היום קיימות הרבה תוכנות יעודיות  צריך רק לבחור תוכנה אשר תת מענה לדרישות שלנו  לעריכת התמונה .
בסופו של יום צילום פורטרטים הוא צילום הדורש עירוב של מספר פרמטרים, שימוש באביזרים  נכונים,עבודה מסודרת שהם הכנות לפני העבודה  במהלך העבודה ואחריה  ,ועריכה נכונה  לקבלת תוצאה סופית טובה.

 

כול הזכיות שמורות לאלרועי יעקב Photo10  ©

 

 

תגובה אחת

  1. שמעון עברי הגב

    0504506769
    אשמח לשמוע על הקורסים שלכם, אני בדיוק עומד להקים חדר צילום אצלי במרפאה, ואני צריך ייעוץ כיצד לאבזר אותו.

השארת תגובה