צילום בחשיפה ארוכה

צילום בחשיפה ארוכה המשמעות היא שמהירות התריס של המצלמה הוא אטי מאוד,בצילום מהסוג הזה המצלמה נזקקת לחצובה על מנת למנוע טשטוש של התמונה וקבלת רצף של תמונה אחידה עם אפקט מעניין של מריחת אור או אוביקט במצלמה .

צילום החשיפה ארוכה

צילום בחשיפה ארוכה  המשמעות היא שמהירות התריס של המצלמה הוא אטי מאוד  מעל ל שנייה כאשר המצלמה נזקקת לחצובה על מנת למנוע מריחה  לא רצויה של התמונה  או במקביל קבלת רצף של תמונה אחידה אם אפקט מעניין של מריחה מבוקרת.
צילום בחשיפה ארוכה מאפשרת לנו לצלם תמונות עם אפקט מיוחד אשר מאפשר סוג של אפקטים מעניינים אשר נותנים תמונה מרוחה באופן מבוקר  .

חשיפה ארוכה צילום סטודיו

לדוגמא: צילום שני בנות גב לגב עם הילה אדומה  מסביב  היא תוצאה של  חשיפה ארוכה  לשם כך נדרשת חצובה ,מצלמה ,שני דוגמניות , ומוט לד אדום זוהר . מרכבים את המצלמה על החצובה מכוונים אותה לכוון הדוגמניות  מכוונים את המצלמה למהירות תריס נמוכה  30 שניות  ואת הצמצם  על 3.5 f לאחר מכן מפעילים את המצלמה בלחיצה על כפתור  הצילום והמצלמה מתחילה לצלם  בזמן  זה לוקחים את המוט  הלד האדום או מעברים מסביב  למצלמות  בצורת חצי עיגול,  בכול הזמן  הזה המצלמה קולטת  בצורה ברורה את המוט הזוהר אשר יוצר הילה מסביב למצולמות לאחר סיום התהליך המצלמה  מפסיקה לצלם ואז מקבלים תוצאה של שני דוגמנות עם הילה אדומה מסביב, ניתן כמובן לעשות את זה עם צבעים אחרים כמובן על פי בחירה  וגם ע"י קשקוש או ציור באוויר ע"י פנס אור או זיקוקו .

 

צילום מספר 1 חשיפה ארוכה בסטודיו.
צילום מספר 1 חשיפה ארוכה בסטודיו.

צילום אורבי  בחשיפה ארוכה

חשיפה ארוכה ניתן לבצע גם בצילום נוף אורבני  ,כאשר דואגים לשים את המצלמה על חצובה כמובן  למניעת רעידות. מורדים את מהירות התריס ל 1/2 (עם מסנן ND ניתן להגיעה לזמן חשיפה ארוך יותר כמו 8 שניות ) ,וגודל צמצם f/8 . בחשיפה ארוכה מהסוג הזה מקבלים תמונה צבעונית מרוחה אשר מעביר את אפקט המהירות של החיים האורבנים דרך התמונה .
גשר לונדון (London Bridge)
גשר לונדון (London Bridge)

 חשיפה ארוכה ע"י פילטר ND

חשיפה ארוכה ניתן לבצע ע"י פילטר ND ,פילטר ND הוא פילטר במרקם כהה אשר חוסם את האור למצלמה ברמות מסויימות  על פי מקדם החסימה שלו לדוגמא :פילטר ND 8 (צילום מספר 2א) נדרש להוריד 8 סטופים (מהצילום הרגיל ללא הפילטר)  לקבלת חשיפה נכונה מה שמאלץ להוריד את מהירות התריס ולבצע חשיפה ארוכה ,בצילום מספר 3 ניתן ליראות כי הבקבוק צולם בחשיפה ארוכה כאשר המצלמה על חצובה ופילטר ND 8 מותקן על העדשה וכאשר התריס נפתח בלחיצה בוצע ציור עם מקור אור לקבלת חשיפה של התווית עד לרגע שהתריס נסגר , במקרה זה הצמצם היה על f 10 ומהירות תריס 8" (שמונה שניות).
צילום מספר 2 חשיפה ארוכה עם פילטר ND8.
צילום מספר 2 חשיפה ארוכה עם פילטר ND8.
פילטר ND צילום 2א.
פילטר ND צילום 2א.

 

 

חשיפה ארוכה צילום חוץ

אפשרות נספות של חשיפה ארוכה  בצילום חוץ יום  ניתן לבצע ע"י צילום מים זורמים ,העמדת המצלמה על חצובה למנוע רעידות עם צמצם  סגור ומהירת תריס נמוכה  ומפעלים את המצלמה לאחר סיום הצילום נקבל תמונה של זרימת מים בצורה קטיפת בגלל מהירות התריס הנמוכה שגורמת לתופעה של מריחה בזהה למריחה של מוט הלד  בחשיפה ארוכה בצילום סטודיו במהירות התריס נמוכה.
צילום מספר 3 צילום אור יום חשיפה ארוכה .
צילום מספר 3 צילום אור יום חשיפה ארוכה .
חשיפה ארוכה משתמשים גם בצילום סטטי במרכז הומה אדם ,כאשר אדם אחד עומד והשאר זזים המראה מעביר את התנועה בצורה  מעניינת לצופה כאשר אלמנט התנועה מקבל דגש חזק בתמונה בפעולה פשוטה של מהירות התריס .
לסיכום:מה שנשאר זה לנסות עם המצלמה מספר סוגי חשיפות במספר צורות ודרכים בתנאי תאורה נמוכה או בתנאי תאורה גבוהה,ולקבל את אפקט המריחה  ע"י שימוש בפילטרים או ע"י חשיפות שנות במצלמה .
חשיפות ארוכות נילמד בקורס צילום מתחילים כחלק מתוכנית הלימודים  המשובץ כצילום ערב בתוכנית הלימודים .
 

כול הזכיות שמורות לאלרועי יעקב Photo10  ©

השארת תגובה